top of page

חוקי הקניין הרוחני בטייוואן מעודדים רישום של חברות מקומיות וזרות


יצרנית השבבים המובילה בעולם TSMC שוברת שיא במספר בקשות לרישום פטנטים שהגישה ברבעון הראשון של 2021, עם עלייה של 426% במספר הבקשות, לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה. כך עפ"י דוח שפרסמה החטיבה לקניין רוחני TIPO של משרד הכלכלה בטיייוואן. בקרב החברות הזרות שהגישו בקשות לרישום פטנטים בטייוואן, קוואלקום מובילה את הרשימה ומציגה עלייה של 46% אחריה מדורגת במספר הבקשות לרישום סמסונג אלקטרוניקה שמציגה גידול של 200% ביחס למספר הבקשות באותה התקופה אשתקד. התעשיות המובילות בקרב החברות הזרות הן הבריאות, מחקר וטכנולוגיה. סה"כ התקבלו ברבעון הראשון מעל 17 אלף בקשות לרישום פטנטים ומעל 22 אלף בקשות לרישום סימן מסחרי, המהווים גידול של 3% ו- 10% בהתאמה בהשוואה לרבעון הראשון של השנה הקודמת.

"בעשור האחרון אנחנו רואים יותר תאגידים זרים שפועלים בטייוואן ומקימים מרכזי מחקר ופיתוח, מרכזי עסקים ומגישים יותר בקשות לפטנטים וסימנים מסחריים במדינה. בשנתיים האחרונות אנחנו פועלים לקידום שיתופי פעולה בין האקוסיסטם בטייוואן לזה בישראל ולקדם כניסה של חברות טכנולוגיה ישראליות לפעילות בטייוואן. במסגרת תכנית וכן תוכנית אנחנו מלווים את החברות בכל היבטי הפעילות בטייוואן, בכלל זה בנושא הקניין הרוחני", אמר ד"ר גארי גונג, יו"ר i2i, החברה שהקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי, התומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן ומנהלת תכניות חדשנות טייוואניות בישראל.

וויליאם צ'אינג הנציג המשפטי הראשי של Locke Lord LLP "טייוואן חברה בארגון הסחר הבינלאומי, פועלת בשווקים הגלובליים ומקדמת באופן משמעותי את תחום ההגנה והאכיפה של הקניין הרוחני במדינה, בהתאם להתפתחויות העולמיות. בשנת 2007 טייוואן הוסרה מדוח 301 האמריקאי ונמחקה משל רשימת המדינות שאינן מגינות על הקניין הרוחני ומאז לא חזרה לרשימה זו. בנוסף, החל מ-1 ביולי 2008 ממשלת טייוואן מפעילת מערכת משפט להגנה על קניין רוחני והיא מרחיבה ומחזקת אותה כל הזמן".

Business idea concept : World Wide currency trading trend concept, Clear crystal globe with world map with profit graph investor background. business ideas and competition and strategy plan.

מיטל מרגוליס לין, מייסדת ומנכ"לית Taiwanit "טייוואן היא מצד אחד אי שנמצא בלב ליבה של אסיה והתרבות העסקית של המדינה שונה מהתרבות העסקית הישראלית. אך מצד שני, היא במידה רבה מאוד "מערבית" ומגוון הנורמות והחוקים המוכרים לנו, תקפים במדינה בכלל זה חוקי הקניין הרוחני. מעבר לכך, בתרבות הטייוואנית ניתנת חשיבות גדולה לחוזים כתובים ומנוסחים על ידי עורכי דין וקיימת מחוייבות גדולה מצד כל הצדדים לכבד ולאכוף הסכמים אלו".

תחום הקניין הרוחני בטייוואן הוצג בפני החברות הישראליות שפועלות בטייוואן באמצעות תוכניות ייעודיות לחברות ישראליות, הכוללות את תכנית החדשנות IP² LaunchPad, תכנית IP² Plus, ותכנית IP² Sustainability . תכניות אלו פועלות במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטייוואן.

אודות חברת Innovation To Industry – i2i

i2i, הוקמה מתוך מכון מחקר IT הגדול ביותר בטייוואן. מאז שנת 2000 i2i מנהלת את החממות הגדולות ביותר בטייוואן – חממת התוכנה נאן-קאנג Nan-Kang וחממת התוכנה Kao-Hsiung.

חברת i2i הקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי, שתומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן ומפעילה את תכנית IP² LaunchPad. תכנית המאיצה את הכניסה של חברות סטארטאפ ישראליות לשוקי המזרח הרחוק ולפעילות באקו-סיסטם של טייוואן. התוכנית פועלת במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטייוואן. רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe נציג חברת i2i ומנהל התכנית בישראל. המחזור השני של התכנית כולל חברות הנמצאות בשלבים מתקדמים, אחרי סבב גיוס ראשוני ועם מכירות התחלתיות והן מתחומי טרנספורמציה דיגיטלית בתחומי הבריאות, ההייטק ואנרגיה מתחדשת מבוססי ביג דאטה, AI , IoT ,5G וסייבר סקיוריטי. בנוסף החלה להפעיל השנה גם את תכנית IP² Plus, ותכנית IP² Sustainability הפועלת בשת"פ עם סטארטאפ ניישן סנטרל.

מידע על תכנית IP² LaunchPad

המחזור הראשון של תכנית IP² LaunchPad הושק בישראל ביוני 2020. בתקופה של חצי שנה ובצל המגיפה העולמית, התקיימו למעלה מ- 150 פגישות מקוונות ופיזיות, ונחתמו 17 הסכמי שיתוף פעולה בין החברות הישראליות שנבחרו להשתתף בתכנית לבין ארגונים מובילים בטייוואן, בניהם: מערכת הבריאות הפרטית הגדולה של טייוואן – שו-צ'ואן, יצרנית המכשור קארמה מדיקל, יצרן האלקטרוניקה Might Electronic, Topco Scientific, יצרן המשקפות Jorjin Technologies, מפיץ ציוד רפואי HUKUIBIO ובית החולים האוניברסיטאי של טייפיי. על אף שהתכנית הסתיימה חברות שהשתתפו בה ממשיכות לקבל סיוע בקידום פעילות בטייוואן ולהתקדם לעבר הסכמי שת"פ והשקעות משמעותיות.

לפרטים נוספים על התוכנית https://www.startupterrace.com/ip2launchpad


5 次查看0 則留言
bottom of page